سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپتیک تانک-فروش سپتیک تانک

 

سپتیک تانک:

سپتیک تانک یک مخزن بزرگ است که در زیر خاک مدفون است و به منظور تصفیه فاضلاب خروجی از خانه استفاده می شود. سپتیک تانک معمولاً از فایبرگلاس، پلی اتیلن یا بتن ساخته می شوند. در طول یک دوره زمانی، لایه های لجن و کف در مخزن با سرعتی سریعتر از تخلیه مخزن ایجاد می شود. برای از بین بردن لجن و رسوب، مهم است که سپتیک تانک را به طور منظم تمیز کنید. بدون تمیز کردن مخزن، سیستم ناکارآمد می شود و نمی تواند فاضلابی را که در آن جریان دارد به طور موثر تصفیه کند  .سپتیک تانک در مناطقی که فاضلاب شهری وجود ندارد، خانه ها و مشاغل سیستم دفع فاضلاب در محل نصب شده است.

کاربرد سپتیک تانک:

فاضلاب بیمارستانی و مراکز درمانی

پادگان ها و کمپ های تفریحی

مکان هایی که لوله کشی و سیستم فاضلاب وجود ندارد

فاضلاب تولیدی شهرها

فاضلاب آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی

پایانه مسافری و ورزشگاه ها

مزایا استفاده از سپتیک تانک:

عمر طولانی

قیمت مناسب

عملکرد صحیح و راندمان بالا

دوام و استحکام بالا

مقاوم دربرابر خوردگی

مقاومت بالا دربرابر مواد شیمیایی

در برابر اشعه خورشید مقاومت بالایی دارد

استاندار

نصب اسان

جلوگیری از الودگی فاضلاب و محیط زیست

نحوه عملکرد سپتیک تانک:

سپتیک تانک ها به عنوان سیستم فاضلاب یا تصفیه خانه در محل کار می کنند. فاضلاب به سپتیک تانک فرستاده می شود، به همین دلیل سپتیک تانک معمولاً در زیر زمین قرار می گیرند. فاضلاب از طریق یک سیستم تصفیه عبور می کند و تا حدی توسط باکتری ها پردازش می شود. سیستم های فاضلاب در محل می توانند ضایعات را با استفاده از اکسیژن (هوازی) یا بدون اکسیژن (بی هوازی) تجزیه کنند.ابتدا فاضلاب از طریق لوله ورودی وارد بخش اول سپتیک تانک می گردد.این قسمت که با یک دیواره جدا کننده از بخش دوم مخزن جدا می باشد.حجمی معادل دو سوم از کل حجم سپتیک تانک را شامل می گردد.با ورود فاضلاب به این بخش، مواد معلق و ذرات خارجی به سبب وزن بیشتر خود به سمت پایین حرکت کرده و در کف مخزن ته نشین می شوندروغن و چربی ها نیز به دلیل اینکه دارای وزن مخصوص کمتری نسبت به فاضلاب هستند، به سمت بالا حرکت نموده و بر روی سطح شناور می گردندتجمع مواد ته نشین شده در کف مخزن باعث ایجاد توده ای از لجن شده و میکروارگانیسم ها و باکتری ها در آن تکثیر یافته و رشد می کنندواکنش های بیولوژیکی که در جریان تکثیر و رشد آنها اتفاق می افتد باعث می شود که مواد آلی آلاینده تجزیه شده و فاضلاب تصفیه گرددانجام این واکنش ها همچنین سبب تبدیل حجم قابل توجهی از لجن به بیوگاز و کاهش حجم لجن میشودبیوگاز تولید شده که عمدتاً متان است از طریق لوله خروج بیوگاز از سپتیک تانک خارج میگردد.در ادامه پساب فاضلاب بخش اول با عبور از مسیر ارتباطی تعبیه شده در دیوار جداکننده،وارد بخش دوم سپتیک تانک می وارد بخش دوم سپتیک تانک می شود.در این بخش ذرات بسیار ریز چربی و روغنی که در فاضلاب باقی مانده باشد، بر روی سطح شناور می گردند.در نهایت پساب زلال شده از طریق لوله خروجی از سپتیک تانک خارج می شود.لجن انباشته شده در سپتیک تانک پس از حدود دو سال نیاز به تخلیه لجن سپتیک داردبه هنگام تخلیه بهتر است، کمی از لجن را در سپتیک تانک باقی گذاشت.لذا  این لجن حاوی میکروارگانیسم ها و باکتری های موثر در تصفیه بوده و تخلیه کامل آن ها سبب طولانی شده زمان راه اندازی مجددبخش بیولوژیکی سپتیک تانک می شود.

نحوه نصب سپتک تانک:

دفنی

سطحی

هوایی

انواع سپتیک تانک:

سپتیک تانک ها همانطورکه گفته شد براساس جنس بدنه از پلی اتیلن و فایبرگلاس و بتنی می باشد و همچنین براساس شکل ظاهر به صورت افقی و عمودی است.

سپتیک تانک پلی اتیلن:

سپتیک تانک پلی اتیلن از پرکاربردترین و پر مصرف ترین انواع سپتیک تانک می باشد.سپتیک تانک پلی اتیلن به علت خواص و فواید منحصر به فرد امروزه در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است از مزایا سپتیک تانک به وزن سبک،قیمت مناسب و اقتصادی،مقاومت دیواره های ان در برابر فشارهای وارده از خاک و..می باشد.

چگونه سپتیک تانک خود را حفظ کنیم؟

با استفاده صحیح از سپتیک تانک خود، می توانید از هزینه های گران قیمت جایگزینی جلوگیری کنید. با دور نگه داشتن اجسام بزرگ و ضایعات غذا از سپتیک تانک خود، می توانید تعادل باکتری های طبیعی مخزن را حفظ کرده و آن را برای مدت طولانی کار کنید. مواردی که نباید وارد سپتیک تانک شود عبارتند از: روغن یا روغن پخت و پز، ته سیگار،دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب بهداشت شخصی، دارو، ضایعات زیاد غذا در زباله ها، رنگ، حلال ها، پاک کننده های سمی، اسباب بازی ها و هر چیزی که برای شستشو بیش از حد بزرگ باشد. به یاد داشته باشید که باکتری های موجود در سپتیک  تانک برای هضم و تصفیه فاضلاب خانه شما وجود دارد. مراقبت مناسب می تواند سیستم را به درستی کار کند.آب منزل مانند سرویس های بهداشتی نشت شده، شیرهای قدیمی یا قطره قطره و نرم کننده های آب می تواند به مرور زمان باعث خرابی سپتیک تانک شود. سیستم های سپتیک و مخازن به طور معمول دارای برنامه نگهداری هستند که برای حفظ عملکرد مناسب زهکشی مورد نیاز است. توصیه می شود که سپتیک تانک ها را ظرف سه تا پنج سال پس از استفاده بازرسی کنید. زمان پمپاژو تخلیه مخزن بستگی به اندازه خانه و میزان فاضلاب تولید شده دارد.

باید و نباید برای سپتیک تانک:

به زمانی که سپتیک تانک شما به آرامی تخلیه می شود توجه کنید. ممکن است مشکلی وجود داشته باشد و زمان انجام تعمیرات فرا رسیده است.

از دفن زباله بعنوان محل دفن مواد زائد، چربی، روغن، پاک کننده ها، رنگ یا سایر اقلام جامد استفاده نکنید.

دانستن اینکه سپتیک تانک در کجا قرار دارد به شما امکان می دهد تا بصری آن را بازرسی کنید تا ببینید آیا بیش از حد بارگیری شده است یا در حیاط شما جاری شده است.

به یاد داشته باشید که نشتی ها را برطرف کرده می تواند طول عمر سیستم سپتیک شما را افزایش دهد.

موارد نشان دهنده مشکل سپتیک تانک:

برگشت فاضلاب

ایجاد بو و صدا

هنگام بارش باران در اطراف ان گودال ایجاد می گردد

روییدن چمن در اطراف سپتیک تانک

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک:

اولین گام برای محاسبه نمودن ظرفیت و حجم سپتیک تانک می بایست از میزان فاضلاب جمع اوری شده در شبانه روز اگاهی داشت.بر این اساس حجم سپتیک تانک متفاوت خواهد بود که شامل:

میزان فاضلاب ایجاد شده در یک شبانه روز حداقل 2متر مکعب باشد،حجم سپتیک تانک تقریبا 3متر معکب می باشد.

میزان فاضلاب جمع اوری شده بین 2تا6متر مکعب باشد در این صورت حجم سپتیک تانک  1.5 برابر حجم فاضلاب محاسبه می شود.

در صورتی که  حجم فاضلاب 6 تا 60متر مکعب باشد می بایست براساس فرمول زیر محاسبه نمود

V = 4500 + 0.78 Q

Q: مقدار فاضلاب جمع آوری شده در شبانه روز

V:حداقل حجم سپتیک تانک

پارامترهای مهم در تعیین قیمت سپتیک تانک:

مواد اولیه

نوع نصب

افقی و عمودی بودن

میزا خاکی بر روی ان ریخته می شود

نوع جنس بدنه

نوع کاربرد

ظرفیت و ابعاد ان

تولید کننده سپتیک تانک:

کارخانه تولید سپتیک تانک پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع سپتیک تانک با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک و استعلام قیمت سپتیک تانک به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

برای مطالعه بیشتر به سایت https://tinyurl.com/4mjja4d3 مراجعه نمایید.